Monday, September 13, 2010

Salam Aidilfitri 2010




Sambutan Aidilfitri di Kedutaan Besar Malaysia Moscow pada tahun ini berlangsung dalam suasana yang meriah di kalangan ahli-ahli keluarga kedutaan serta sebahagian kecil rakyat Malaysia yang berada di sekitar Moscow. Seramai hampir 500 orang terdiri daripada pelajar-pelajar Malaysia di sekitar Moscow dan St.Petersburg serta beberapa orang rakyat Malaysia yang bertugas di Moscow telah turut sama dalam berkongsi kemeriahan dan kegembiraan sambutan Eid Mubarak.
Sambutan Aidilfitri pada 9 September 2010 ini telah dimulakan dengan acara solat sunat aidilfitri serta khutbah Hari Raya yang telah disampaikan oleh Attache Pertahanan, Kolonel Abdul Manaf dan disusuli dengan ucapan daripada Kuasa Usaha Sementara, Encik Abd Razak Abdul Wahab kepada para tetamu yang hadir. Seterusnya pada hadirin telah dijamu dengan pelbagai juadah tradisi hari raya yang telah disediakan oleh ahli-ahli PERWAKILAN antaranya nasi minyak, ayam masak merah, sate, nasi impit serta kek dan kuih muih lain yang pelbagai.

No comments:

Post a Comment

Maklum Balas & Pertanyaan

Terima kasih kerana berkunjung ke blog PERWAKILAN Moscow. Kami mahu memastikan blog ini berguna dan berinformasi sebaik mungkin. Komen anda akan membantu kami untuk meningkatkan mutu penyampaian maklumat dan info sedia ada. Sebarang komen, pendapat dan pertanyaan boleh di salurkan kepada perwakilanmoscowrussia@gmail.com.