Monday, November 9, 2009

Sambutan Aidilfitri di Moscow

Takbir Raya dimulakan sebelum solat sunat Hari Raya Aidilfitri

Acara memotong kek oleh Y.Bhg. Dato' Khalis dan isteri

Ahli keluarga Kedutaan Besar Malaysia di Moscow.

Meriah! Begitulah gambaran suasana sambutan Hari Raya Aidilfitri di Kedutaan Besar Malaysia di Persekutuan Russia, Moscow. Walaupun jauh dari sanak saudara di tanah air, rata-rata warganegara Malaysia di bumi Moscow ini turut dapat meraikan hari mulia dengan penuh kegembiraan dan harmoni di samping rakan taulan dan juga ahli keluarga kedutaan. Sambutan pada tahun ini di mulakan dengan solat sunat hari raya pada paginya di dewan serbaguna kedutaan diikuti jamuan ringan selesai solat sunat, seterusnya di sebelah petang diadakan acara Rumah Terbuka Kedutaan anjuran Y.Bhg. Dato' Mohamad Khalis dan Y.Bhg. Datin Saripah Khalis.



Di anggarkan lebih daripada 600 tetamu yang hadir pada hari tersebut. Tetamu turut disajikan dengan pelbagai juadah tradisional Melayu, antaranya nasi minyak, rendang, nasi impit, kuah kacang dan pelbagai kuih muih yang menyelerakan.

No comments:

Post a Comment

Maklum Balas & Pertanyaan

Terima kasih kerana berkunjung ke blog PERWAKILAN Moscow. Kami mahu memastikan blog ini berguna dan berinformasi sebaik mungkin. Komen anda akan membantu kami untuk meningkatkan mutu penyampaian maklumat dan info sedia ada. Sebarang komen, pendapat dan pertanyaan boleh di salurkan kepada perwakilanmoscowrussia@gmail.com.