Friday, November 26, 2010

Sambutan Hari Raya Aidiladha



Aidiladha pada tahun ini disambut secara sederhana di Kedutaan Besar Malaysia Moscow pada 16 November 2010, sehari lebih awal dari sambutannya di Malaysia. Majlis telah dimulakan dengan bacaan takbir hari raya dan solat sunat Aidiladha dan diteruskan dengan bacaan khutbah raya oleh Attache Pertahanan, Kolonel Abdul Manaf. Majlis Aidiladha ini turut disertai hampir 300 pelajar yang berada di sekitar Moscow. Seterusnya para tetamu dijamu dengan hidangan yang telah disediakan oleh pihak PERWAKILAN secara gotong royong , antaranya nasi minyak bersama dalca, ayam masak merah dan acar, serta serba sedikit kuih muih.



Majlis seterusnya disambung pada 19 November 2010 dengan aktiviti memotong dan membahagi daging-daging korban daripada 3 ekor lembu yang telah siap disembelih dan dibersihkan oleh sebuah syarikat penyedia daging halal di Russia. Aktiviti ini turut dibantu oleh sebahagian besar pelajar-pelajar kita. Selesai acara pembahagian daging korban, para tamu dan pelajar-pelajar telah menikmati hidangan sup daging bersama spagetti dan roti serta lain-lain hidangan yang telah disediakan oleh PERWAKILAN.

No comments:

Post a Comment

Maklum Balas & Pertanyaan

Terima kasih kerana berkunjung ke blog PERWAKILAN Moscow. Kami mahu memastikan blog ini berguna dan berinformasi sebaik mungkin. Komen anda akan membantu kami untuk meningkatkan mutu penyampaian maklumat dan info sedia ada. Sebarang komen, pendapat dan pertanyaan boleh di salurkan kepada perwakilanmoscowrussia@gmail.com.