Tuesday, November 23, 2010

Sesi Gotong Royong


Beberapa siri sesi gotong royong menyediakan masakan lauk pauk serta kuih muih telah dijalankan di bangunan Kedutaan bagi memenuhi beberapa acara penting yang berlangsung sepanjang bulan November 2010 ini.
Sesi gotong royong pertama yang diketuai oleh Y.Bhg Datin Rusamelia Rusland telah berlangsung pada 4 November 2010 sebagai persediaan menyambut delegasi MARA yang diketuai oleh Pengerusinya, YB Dato' Sri Idris Bin Jusoh.
Seterusnya aktiviti ini turut dijalankan pada 12 & 15 November 2010 bagi persediaan sambutan Hari Raya Aidiladha di mana ahli-ahli perwakilan telah bekerjasama menyiapkan masakan seperti dalca, ayam masak merah dan juga acar mentah (jelatah) serta kuih karipap dan putri ayu.

Aktiviti ini disambung lagi pada minggu berikutnya iaitu pada 23 & 24 November bagi memastikan segala persiapan dan kelengkapan bagi menyertai International Woman Club (IWC) Winter Bazaar yang akan berlangsung pada 27 November 2010 dapat disempurnakan. Pada penyertaan kali ini PERWAKILAN Moscow akan terlibat dalam jualan barangan kraf dan juga produk makanan Malaysia sepertimana tahun-tahun yang lepas. Menu utama jualan makanan tempatan Malaysia kali ini ialah sate dan juga nasi ayam, serta pelbagai kuih muih tradisional antaranya karipap, jemput-jemput pisang, kuih lapis, kuih cara dan lain-lain lagi.

Justeru itu bagi mereka yang berada di Moscow dan ingin menikmati masakan citarasa Malaysia dan ingin turut serta merasai kemeriahan bazaar ini, bolehlah berkunjung ke Radisson Slavyanskaya Hotel pada 27 November ini.

No comments:

Post a Comment

Maklum Balas & Pertanyaan

Terima kasih kerana berkunjung ke blog PERWAKILAN Moscow. Kami mahu memastikan blog ini berguna dan berinformasi sebaik mungkin. Komen anda akan membantu kami untuk meningkatkan mutu penyampaian maklumat dan info sedia ada. Sebarang komen, pendapat dan pertanyaan boleh di salurkan kepada perwakilanmoscowrussia@gmail.com.